sadolfsson

Alla inlägg under mars 2014

Av Sara Adolfsson - 25 mars 2014 21:57

Ja. Detta är nog en av de tentor som jag pluggat minst på. Men så kan det gå ibland. Jag mår iaf väldigt bra efter en go tjockis helg med Elin och Kristina så jag lever på det! ;) Vi får väl se imon.. Nu måste jag bygga upp min aggressivitet så jag bara går in och slaktar den där tentan imon!
SÅÅÅJAAA!

Inte min, men söte kattsson bet på Kristina.. ;)

Av Sara Adolfsson - 24 mars 2014 18:30

Middagen i lördags gick utomordentligt! Och fruktansvärt god kaka gjorde vi! En fudgebrownie.. Ohh.. så god!

Igår så började vi dagen med någon timme plugg och sedan åkte vi och kollade på en medryttarhäst som tyvärr inte var något att ha.. Men kollade upp en ny i besvikelsen som jag ska kolla på redan på onsdag! ;)
Jag fick lite livsångest på spinningen häromdagen när det var så blandade åldrar och mycket gamla kände jag bara, är det detta jag ska göra nu? Plugga, Friskis, Sova. Får alltid sånna livsfrågor när bandyn tar slut och det inte känns som man gör något. Så hoppas på lite häst i mitt liv. Träna kan jag göra när jag blir gammal! ;)

Sedan gick vi på Ikea och till hemmakväll, hyrde tre filmer. Sedan gick vi hem och jag pluggade medan Elin (kors i taket) lagade mat. Sedan skulle vi ta en films paus.. Som blev tre filmers paus.. Nerbäddade i bäddsoffan alla tre med täcke, godis och chips. That's how we do a SUNDAY!

Idag har Sara pluggat bort sitt dåligapluggsamvete sedan igår.. Suttit till 14. Gick och tog blodprov till mitt allergitest om två veckor. ÄNTLIGEN!!! Bara det inte är katt..
Så gick vi lite på stan på vägen hem. Så lagade vi mat och Sara gjorde en tenta. Nu är vi påväg ut och träffa kattungen! MYS!

FINA TILDE MED SIN SIRI!

KAKAN SOM TOG SLUT VÄLDIGT FORT! ;)

Av Sara Adolfsson - 22 mars 2014 14:11

Åh jag hade en dag som gick i ett igår, men fruktansvärt trevligt hade jag tillslut iaf! ;)
Först prov- som gick bra fick ett fel- och sedan hem och plugga. Sedan göra sig iordning till bowling och god mat som avslutning med laget. Godaste hamburgaren på länge!
På vägen hem hämtade vi Elin och Kristina på Arlanda!! Så mkt mys vi ska ha va.. Jag har inte varit utanför dörren ännu.. Jag har pluggat och dom har vart och handlat! ;) vi fick mörklägga lägenheten precis för att dom skulle kolla på film! ;) som barn så får man sätta dom vid en film. Nu ska jag se om jag inte kan släpa ut dom på en promenix längs ån och ikväll blir det bakpotatis och mysmiddag med Ida, Lydia och Thilde! Vi saknar dig Fridolina!

Av Sara Adolfsson - 21 mars 2014 07:38

Ja to day is the day! Prov dag- men jag lever på hoppet nu, jag tror inte jag kan plugga mer utan nu får det gå som det går med det...

Efter provet ska jag hem och plugga på det skriftliga.. Ingen rast och ingen ro!

Ikväll är det bandyavslutning med mat och bowling! Det ska bli jättemysigt! Och på vägen hem ska jag hämta Elin och Kristina !!! Wiiieho!!! Så mysigt ska vi ha! FYTTIFAN vad kul att dom kommer! Dom ska ju vara här till på tisdag.

Igår på spinningen dog mina ben.. Nu förstår jag vad mjölksyra på riktigt är! Benen stannade utan att jag stannade dom! Sedan pluggade jag typ i 6h och då sa min hjärna stopp! Lagade godaste pajen, som vi gjorde förra veckan med men fantastikt gott! Spenat, vitlök, fetaost och oltorkade tomater.. Åt så att det sprutade ur öronen! ?

[Bild]

Av Sara Adolfsson - 20 mars 2014 07:49

Dagen innan tenta. Asså det är något speciellt sådana dagar.. Idag ska vi till skolan nu på morgonen och mikroskåpiera det sista. Kl 12 blir det spinning. Efter det ska jag hem, käka och sätta mig och plugga för det skriftliga på onsdag.. Måste komma igång ordentligt så ikväll blir det till att trycka in massor!!

Av Sara Adolfsson - 19 mars 2014 22:26

Såhär har våran dag sett ut idag! Prov på fredag.. Ska bli så skönt när det är över! Visste du att vagina och läpp ser nästan lika dana ut i mikroskåp? Just i histologisk uppbyggnad så består de av samma saker.. Typ.

Men var i skolan till 17. Sedan cyklade jag och Ida hem i det snökaos som rådde?! Vad hände? 10cm snö! Hoppas inte mina växlar fryser till imon..

Och sen väl hemma, en värmande dusch, mat och sedan plugg inför skriftliga på onsdag. Idag var det repetition av brunstcykeln!
Kul va?! Natti!

Av Sara Adolfsson - 19 mars 2014 07:55

Och nej, jag kunde ju inte låta bli kattbebisen som vi kollade på igår! Hon var bara 4 veckor så hon kommer ju inte hem förrän om massa veckor!!
Kom hem igår och kollade Ryttareliten, och pluggade lite efter. Men jag blir lite stressad när jag tittar på det programmet! Jag VILL OCKSÅ!! Jag vill ha häst och gård nu!! Så blir väldigt splittrad och börjar googla och kolla på hemnet och hästnet och bloggar och.. Nej inte så mkt plugg..

Idag blir det basgruppsarbete och redovisning av en hemlig låda som vi mikroskåpierat. Sedan blir det mer mikroskåpiering, mer hemliga saker som jag ska sätta organ på! Och sedan massa teoriplugg hela kvällen!

Stella? Elsa? Svea?

Av Sara Adolfsson - 18 mars 2014 07:55

Dags att kicka igång dagen!
Igår gick allt i ett kändes det som. Hämtade Ida på flygplatsen, rakt till skolan, rakt till gymmet, rakt till pluggstolen! Ganska tråkig dag men så är det när det är tentavecka.. Jobbigt nu när vi har prov både fredag och onsdag.. Både teori och praktik att gå ihop!

Gymmet var faktiskt fruktansvärt jobbigt! Gick på ett TMI pass, som på gymmet med instruktör och man är bara 5pers.. Så man kan ju inte fuska direkt! Känner av rumpan och benen redan..

Idag ska jag kolla på kattunge!!!!!

Min lilla bebiskatt som är så stor nu, och massa mat har hon på näsan också! Söte!

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards