sadolfsson

Alla inlägg under april 2014

Av Sara Adolfsson - 27 april 2014 21:58

Jag behöver en dag till!! Hela fredagen gick åt till treornas mittfest. kom hem sent och på lördagen var jag på kåren redan kl 12 igen för ny fest, en uthyrning till ett 60-års kalas. Hade såå roligt! Men var såååå fruktansvärt trött när klockan va 02.30 jobbat i 14h.. Och idag har jag bara legat i solen. Jag behövde det! Vila upp mig lite. Och Ida var här så vi hade så mysigt och åt glass och pizza! Blir nog inte bättre en solig söndag! Har ju vart utomlandsvärme här i dag!

Och nu på kvällen har jag handlat mat till puben imon. Så imon blir också en lång dag.

OCH PÅ TISDAG SKA VI PÅ HOFFMAESTRO, som kommer til svandamshallarna! Det pirrar i kroppen på mig nu när jag tänker på det! Ska ha så kul! Kan inte sova!! IBRA-IBRA-IBRACADAABRA!! Och onsdag är det Valborg.. hihi.


     

Av Sara Adolfsson - 25 april 2014 08:03

JA ÄNTLIGEN! Slutar kl 12 idag! Vilken lyx! Så ska vi sola och njuta, så ska jag till stallet en sväng och sedan ikväll är det mittfest på kåren. Treorna har alltså kommit halvvägs i utbildningen! Så det är släpp på kåren till 02, ska bli svinroligt!
Denna helgen ska bli stolläge på balkongen!

Av Sara Adolfsson - 24 april 2014 16:39

Hihi, gårdagen gick fort och vi är redan inne i vardagslunket igen. Ny delkurs idag, CHECK!
Igår gjorde vi tentan, kändes bra, jag borde klara den, men tror att en hel del slarvfel kan finnas.. Sedan hem och slappa på balkongen ett tag, och sedan handla till middagen. Hade köpt kläder på myrorna så outfiten va bra, temat farthinder, jag körde på HåkanBråkan från Sunessommar när han blir påkörd: "Det här ska han få faan för!" HAHAH! Hade så kul! Blev inte så sent, men hårt..
Lite lätt snurrig i morse men va i skolan hela dagen och det klarnade upp rätt bra. Idag har vi alltså börjat med Integrativ fysiologi. Att sätta samman olika system i kroppen typ, förstå helheten vad jag fattar det som, ska faktiskt bli väldigt intressant och roligt tror jag! Men en kort kurs, tenta den 14e..
Nu ska jag ut och springa med Emma. Hon ville sprina milen.. Får väl se om jag orkar hänga på hela vägen! ;)

[Bild]

[Bild]

Av Sara Adolfsson - 22 april 2014 21:31

Nu gäller det att börja bygga upp aggressionen! Snart snart tenta! Tagga tagga!
Idag va vi i skola och körde igenom det sista. Sedan satt vi och solade på min balkong och körde muskler till typ 16! Såå skönt väder, satt i bikini! Men jag smorde ju in mig med 30 för jag har ju inte solat på ett tag.. Så är ju typ vitare än innan.. ;) Sedan gick vi och köpte glass och körde lite till. Och sedan en sväng på gymmet och sö slappat på soffan !! Nu ska vi tagga till! Ska bli såå skönt när den är gjort! Woop woop!

Förrätt imon tänkte jag!/k]

Av Sara Adolfsson - 21 april 2014 21:52

Började tidigt. Var i skolan vad 9 och på hela dagen har vi gått igenom ALLA hundens muskler TVÅ gånger. Gud vad det tar tid, men nyttigt. Så vi var väl där ifrån typ 16.30 Sedan gjorde jag mat ett tag och sedan kikade igenom bilder på vår databas.

Idag blev det lasange. Lasange med sidfläsk och lök som kokat en timme innan den monterades. Blev SÅÅÅ god och jag ryckte det va så roligt och gott att den var lite mer matig, än "ketchupig". En mer vuxenvariant än barnvariant. Blev 8 matlådor och en portion till mig själv! SÅÅÅJAAA! Studentliv, hej hej!

Av Sara Adolfsson - 21 april 2014 08:06

Dags att ta tag i en ny vecka!

MÅNDAG: Skola, lång lunch i solen, vet inte om jag ska bara kvar eller gå hem och plugga.. Ska iaf göra en lasange ikväll! ;)

TISDAG: Repetition tarmar i skolan och sedan teoretiskt plugg så länge jag bara orkar!

ONSDAG: TENTA!!! Och sedan på natten blir det lite festligheter med ULS klubbmästeri så då ska det lagas lite mat och utklädnad till tema: Farthinder?!

TORSDAG: Ny kurs! Wippie.. Inte direkt.. Går till 15 såklart.. Sedan vet jag inte träna kanske? Åka och hälsa på kattbebis kanske?

FREDAG: Skola, Sandy och sedan jobb på kåren på kvällen när 3orna har sin mittfest!

LÖRDAG: Jobb på kåren på kvällen.

SÖNDAG: Kanske loppis, kanske sola, INTE plugga iaf! ;)

Sprängde precis ett ägg i mikron..

Av Sara Adolfsson - 20 april 2014 22:09

Och denna dagen swishade ju förbi den med. Uppsala tog emot en med strååålande sol! Man var ju inte direkt sugen på att gå in och ställa sig inomhus. Men så äre när man har tenta på onsdag. Gick igenom massa saker idag. Honliga, hanliga, lever, dräktig livmoder.. Ja massa. Imon ska vi kötta muskler! När jag kom hem så stack jag och handlade direkt, och fick skynda mig iom att dom stängde tidigt. Och sedan satte jag mig och fortsatte med gamla tentor. Och nu är ögonen trötta.. Natti natti!

Jag och hästens lever, trevlig date!

Av Sara Adolfsson - 20 april 2014 12:12

Som vanligt - redan söndag. Och vecka 16 är borta.. Och hemvistelsen är borta. Herregud vad fort det gick! I fredags jobbade jag tidigt, till 14.30 och sedan hem och plugga. Efter det så åkte vi och handlade världens grillbuffe med champinjoner, majs, halloumi, och kött och potatisgratäng med bea och tzatziki! FAN vad jag rullade fram sedan! Och lite godis åkte ner också! Sedan spelade vi ett göteborgsspel, som en blandning mellan tp och monopol! Jättemysigt!
Jag somnade senare i soffan mitt upp i allt som vanligt! Så skönt att somna med alla runt omkring!

Lördagen var vi hos Elins pojkvän Markus och åt påsklunch! Dom bodde så fint nere i Åsa. Och skönt i solen som värmde, jobbigt med ögonen dock, men det funkar med ett par solglasögon! Glasskafet öppnade, ojojoj big-happening i lilla Åsa, och jag pluggade lite. Sedan åkte jag och pappa hem och jag packade ner min sommargarderob som ska med upp till Uppsala. Även det jag ska sälja på loppisen! Hoppas jag hinner/orkar stå på loppis på söndag! Annars får det bli söndagen efter.
Kvällenrillbringades på radhusvägen med Rasmus föräldrar och syskon och goda ostar och kex! Jättemysigt!

Idag har jag suttit på ett tåg hela dagen. Sitter på sista tåget till Uppsala nu. Snart hemma! Skönt faktiskt att komma hem till sin egen lägenhet! Så ska jag äta och åka ut till skolan. Nu blir det plugg fram till onsdag typ! Hejsvejs!

Johanna och Jim.

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards