sadolfsson

Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Adolfsson - 31 januari 2014 07:46

Ja äntligen fredag! Fantastiskt! Att en veckodag kan klinga så bra! :)

Igår gick jag i skolan 9.15-15.30 typ, dissekerade hela eftermiddagen. Igår var det dags för en liten gris! Det har vi aldrig gjort förrut, men det var hjärta och lungor och hals som stod i fokus och hitta kärl och sånt skoj! ;)

Sedan snabbt hem, hinna plugga några minuter och sedan sticka till träningen! Så bra träning, det var roligt! Blåste ordentligt men vi hade iaf spolat och helplan så man ska väl inte klaga! ;)

Nu ligger jag på soffan, hat precis ätit frukost. Ska till läkaren nu på morgonen, ögonspeciallist, äntligen!! Det stod att besöket skulle ta över 1,5h så hoppas de hittar på något vettigt! :) Sedan skola till 15 och sedan som vanligt hem en sväng och plugga äta, och åka och träna! Go fredag..

Igår pluggade jag hjärtat och dess klaffars läge, vart man kan lyssna på respektive klaff, men jag tycker att det det ser ut som en gubbe! ;)

Av Sara Adolfsson - 29 januari 2014 20:39

MIN FAVORITDAG PÅ HELA VECKAN! Mysig hemma dag med fotboll och Mia!! Men den hade en dipp.. Skulle göra purjolök och broccolisoppa.. Men glasmixern sprack och jag ville inte äta bitar.. Fick bli matberedaren men det läckte ju där vid kniven.. Så jävla skitmåltid, och ÄCKLIGT var det också! FAN!

Men fotbollen var kul! Och snart Mia! Myser snart till det! Var hemma 3.30 inatt så ska bli en god sömn inatt'

Åh lite hemlängtan idag..

Av Sara Adolfsson - 29 januari 2014 02:45

Man tänker inte på att det är en timme till när man kommer hem efter match och hoppar av bussen, det känns som man är framme i Sthlm men nu sitter vi i bil till Uppsala..

Härligt med seger iaf! Vi spelade riktigt bra i första halvlek, släppte på bollen och gjorde många bra saker. Kunde fått fler mål med oss men än är vi lite fega och skiter och det är plockpotatis för en landslags-keeper..
Andra halvlek började dom lyfta och det blir ju alltid väldigt sönderhackat och svårstyrt så vi kommer inte riktigt upp i samma tempo som i första men bra ändå!

Suttit på bussen sedan 13, stack direkt efter skolan, åt mat i bilen på vägen, pluggat i bussen, så hade vart riktigt surt med en förlust..
Och på det ABSOLUT SISTA skottet i matchen, skulle jag försöka plocka bort en spelare men hamnade i vägen och fick bollen rakt emellan benen!! Det började växa en svullen rund ring.. Så nog första gången jag är glad över att Rasmus inte bor i Uppsala. ;)

VAD JAG ÖNSKAR MIG I FÖDELSEDAGSPRESENT! (A)

Av Sara Adolfsson - 28 januari 2014 09:08

Ja, jag tänkte jag skulle ta och berätta om hur det blev med ridningen..
Jag var ju och provred hos en jättegullig tjej som håller på med fälttävlan, tävlar internationellt och är jätteduktig! Tyckte det lät lovande så åkte ut dit och träffade hennes hästar, jättetrevliga hästar och så då absolut ingenting illa om dom!

MEN, jag tyckte inte det var roligt när jag åkte dit ut andra gången.. Det är kallt och jävligt, mörkt (ni som känner mig vet hur mörkrädd jag är) och det är lösdrift så man är ju ute mest hela tiden. Och rida på en åker utan belysning, jag fick ju rysningar. Så det kändes bara inte roligt att åka 2,5 mil för att göra detta. Att hon hade tre hästar som skulle göras med, jag ville ju göra alla så hon skulle slippa åka dit, gjorde ju att det tog sådan tid! Så när jag kom hem efter senaste gången jag var där så fick jag ett bryt när jag inte hade någon mat, lägenheten såg ut som kriget och jag inte hade pluggat något.. Så jag tog tjuren vid hornen och ringde upp den tjejen dagen efter och sa att jag inte kunde hjälpa till mer. Kände mig jätteelak, och det hade ju blivit roligare till våren, men just nu har jag tillräckligt med bandy och KV och måste tänka på mig själv!

Sedan så saknar jag mitt hjärta! Hoppas du har det bra! <3

Av Sara Adolfsson - 27 januari 2014 22:23

Bara för att jag var lite rastlös efter förra tentan så har det nu tjockat till sig i kalendern.. Hela förra veckan var fullspäckad och denna med:

Idag: Skola till 15.30 sedan köksutbildningen på kåren och renskrivning hemma efter det!

Tisdag: Skola till 12, snabbt bil till Zinken, MATCH mot Skirö hela natten

Onsdag: MIN NYA FAVVODAG!! Skola till 15, hem plugga äta och sedan spela fotboll med skolan och sedan MIA PÅ GRÖTÖ!!

Torsdag: Skola till 16.30 sedan träning

Fredag: Först läkarbesök hos ögon på Accis, sedan skola till 16 och sedan ska jag jobba på en extern uthyrning eller träna om jag fått bytt bort jobbtiden.

Lördag: Plugg hela morgonen och sedan MATCH mot Haparanda hemma på kvällen.

Söndag: Plugga och förbereda inför bakpotatis-pub på måndagen! :)

Så ja, tiden rusar fram just nu! Och efter puben är det tisdag och föreläsning och träning och sedan åker jag hem i några dagar!! JIIIPPI!!

Jag har köpt en ny madrass också!

Av Sara Adolfsson - 26 januari 2014 19:28

Ja, matchen igår blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi var ruskigt taggade och gjorde en grym första halvlek. Men vi har inte turen på vår sida! Varför är det alltid så att mer rutinerade lag lixom alltid får tur med sig ? Idag igen jävla skitmål som får gå in! Hörna, 2 straffar, skott utifrån i gaveln, markeringsmissar.. Så jävla tråkigt. Men bra var att vi faktiskt kom upp lite i planen idag! Vi spelade massor och var det bättre laget i första halvlek vill jag påstå, men vi sätter inte våra chanser.. Hade öppet mål efter 55 s men vi missar. Sådant som förändrar matchbilder och hade gett energi! Men jaja, nu när vi får mer istid så hoppas jag det finns chans att träna på det! Jag spelade mittmitt första halvlek! Så kul!

Sedan var det bal för 6orna som tog examen, väldigt roligt att klä upp sig men det gör vi nog inte om. Så torrt med styrkans hela kvällen typ.. Men kul att ha sett! :)

Idag har jag knappt gått utanför dörren.. Vaknade 10, åt frukost, städade lite, betalade räkningar och sedan började jag plugga vid 12.30 Pluggade fram till 18 men en liten matpaus. Och nu har jag gjort tacopaj och gått ner med sopor. Matchkläderna ligger i tvätten med så det är skönt!

Ska se om jag orkar renskriva en föreläsning till idag, sedan ska jag kolla lite PH som jag har missat i veckan..
Kram

Av Sara Adolfsson - 25 januari 2014 09:37

Asså ALLVARLIGT?!
Nu var vardagarna borta! Asså det bara small till! Jag har inte hunnit plugga på hela veckan! :/
Så ligger hyfsat efter.. Men det får vi ta tag i imon, nu är det match !! AIK på bortaplan, haha, skönt med nära bortamatch!
Sen ikväll tar våra sexor examen så då ska vi till slottet på fest! :)

Både torsdag och fredag har jag inte kommit hem förrän sent på kvällen! Torsdag va det skola och förberedelser för igår och direkt till träning! Igår var det alltså Midvinterblotet! En sittning på kåren där alla klär ut sig till vikingar och äter med händerna och det är en stock i mitten som man kan köra kuddkrig på! ;) Och maten hade vi fixat själva! Jag hade planerat och handlat då jag är festmästarinna, och alla var duktiga och hjälpte till! Vi helstekte gris och massa annat!! GOTT!! Sedan var det släpp till 2 och det var mysigt och familjärt lixom men inget större fylleslag! :)

Nästa måndag är det Bakpotatispub!!!

Vi hade mottema till vikingarna och var nunnor! ;)

Av Sara Adolfsson - 21 januari 2014 17:09

En ny vecka på G!
En kort sammanfattning av dagarna som gått som jag inte bloggat..
Lördag:
Ja vi förlorade matchen med 5-0, men jag tyckte vi spelade bra för att vara oss och när vi saknar Mattan! Sedan är det ju inga bra mål vi släpper in heller, en hörna (vad ska man göra?), ett skott utifrån, två grova markeringsmissar och ett kommer jag inte ihåg. Så det är ju mål vi får ta på oss, inte att dom presterade.

Sedan blev det pizza efter matchen och sedan dödstrött och somnade tidigt. Ja under filmen. Ja som vanligt.


Söndag:
En lååång välbehövlig frukost och catch-up med mina fina gymnasietjejer. Herregud vad vi börjar bli gamla.. ;) Men vilka fina minnen vi har och vilka härliga tjejer jag har! Vi köpte massa frukt och gott bröd och salami och ost och oboy och juice och Amanda hade gjort smoothie.. Mysigt värre. Och ja Karro, det blev såklart Onsala bröd från Majis! (Världens godaste bröd för er som inte vet, mörkt med massa nötter och fikon och gott i!!)

Så åt väl frulle mellan typ 13-15, plus lite inhandlings tid och så.

Sedan åkte vi hem och stoppade potatisar i ugnen och kollade handbollen. Åt bakad potatis vid 20 innan jag åkte hem.. Sån konstig känsla när man sitter klockan 20 på kvällen och bah, jag ska sova i Uppsala.. Känns så overkligt..


Måndag:
Mest skola och ridning efter stallet, mer snack om det imon..


Nu:

Har en gulsch på spisen som snart är klar och ska avnjutas och sitter och planerar maten inför blotet på fredag. På fredag är det ju min första fest att anordna med mat till som fästmästare i kåren. Så ska beräkna mat till typ 100 pers. Svårt med alla specialkoster bara tycker jag.. när man inte är van vid det själv..


Om 30min:

Ska åka till träningen och vara där hela kvällen..

Det blir inte mkt plugg efter skolan gjort..


 

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards