sadolfsson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Adolfsson - 31 oktober 2013 12:41

Haha! Jadå! Jag fick precis en förfrågan om jag ville vara med i ett reportage i kårtidningen.. Dom skulle göra inredningsrepotage och hade hört att jag bor i husvagn.... Vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt?! XD

Av Sara Adolfsson - 30 oktober 2013 12:40

Jo så var det onsdag! Och inte vilken onsdag som helst utan brännbåls-onsdag!

Igår va en vanlig dag! Gick upp, pluggade, åkte till gymmet, åkte till skolan. Slutade 17 och då var det mörkt när vi cyklade hem.. ? Sedan så lagade jag mat (kassler på risbädd) och pluggade till 20.. Usch jag hatar att plugga så sent men det blir ju så när dagen änna blev förskjuten eftersom vi gick i skolan så sent. Och har ju lovat mig själv att plugga på så jag inte har en massa kvar till helgen..

Idag är det lite samma men inte lika lång dag. Har pluggat nu på morgonen, ska städa lite och sedan åka till gymmet. Äter lunch hos Ida och åker till skolan 13.15 Dock går vi bara till 15! Sedan .. Bambambambaaam, är det brännbålet ikväll. Det är den sittning/tillställning när 2orna ska ta sitt klassnamn. Alla årsklasser har sina egna namn här på veterinärprogrammet! Johannas klass heter Belivet, hon går ju i 3an. ? Jag har ett jättebra namn på g till oss men vågar inte säga det! ;)

Har idag pratat med Mulle på Särö Hästklinik och jag fick komma tid och praktisera på tisdag när jag är hemma! SÅÅÅ KUL!! ??

Aminosyrornas olika pKa värden där man ser i vilket pH de kommer uppföra sig som baser respektive syror! ;)

Av Sara Adolfsson - 28 oktober 2013 18:31

ICKE!!! Pluggat klart, diskat klart, lagat mat och ätit, så tänkte vila lite.. Men vad händer när jag ska lägga upp ris då!? RIS ÖVERALLT SÅKLART!! I lådan, på golvet.. Har man inte jobb så skaffar man sig, eller hur?
Lägenhetspapprerna skrivs på torsdag och ska till banken på måndag när jag är hemma. Och vi pratar om inflyttning den 18e.. !!! Det närmar sig!!!

Det regnar som f*n just nu men ingen blåst änsålänge! Vill inte ut och cykla till gymmet i det här... :/

Av Sara Adolfsson - 28 oktober 2013 13:18

Back to school. Ja, föreläsning om brosk- och benvävnad först på morgonen sedan mikroskåpiering om det samma så har suttit och letat efter nerbrytning- och uppbyggnadsceller och sådant! Fick även tillbaka våra tentor, vet ju att jag var godkänd så det var ju skönt men sedan att få veta hur bra/illa det hade gått va ju spännande men får ändå säga att jag var ganska nöjd. 2 poängs fel på hela tentan! ;) BRA START!

Lägenhetsuppdatering: Vi håller på och försöka få tag i banken nu under morgonen men det har inte gått så bra.. Men hoppas dom ringer tillbaka idag!

Nu är jag hemma, slutade vid lunch. Har ätit och ska sätta mig och sammanfatta dagens föreläsning. Jag ska bannemig vara duktig denna veckan och ta allt med en gång så jag slipper plugga något hemma i helgen!
FANTASTISKT!!

Sedan ska jag diska... Och laga mat, och ikväll blir det box på gymmet!! ?
Hade en vilovecka förra veckan men nu är det dags att ta tag i det igen!

Diskhögen har börjat växa ut på golvet...

Av Sara Adolfsson - 27 oktober 2013 20:32

Så var helgen slut! Herregud vad fort det går! Fick pluggat iaf. Sedan inte gjort mycket. Diskhögen bara växer.. Ida var här med sin pappa och hälsade på en sväng. JÄTTEMYSIGT!! Han gillade min husvagn! ;)
Ögonen börjar bli riktigt trötta men solsidan och hörnan ska jag se innan jag slocknar! ;)
Guten Nacht!!

saknar min skräpkatt!
Får träffa henne på fredag - då åker jag hem!!

Av Sara Adolfsson - 27 oktober 2013 13:10

Guten MORGEN!
Jag har vart vaken ett bra tag men jaja. Gårdagen vad jättebra! Hade fruktansvärt roligt! Vi var där tills det stängde vid 4! ;) Vi hoppades ju på en extra danstimme men tydligen blev det inte så.. Mitt i natten när vi åkte hem skjutsade Johanna mig och jag hade min handbagageväska med så den fick rulla med bakom.. Undra hur det såg ut egentligen! ;)

Sedan kom Mathilde och hämtade mig kl 7.30 USCH!! Skallebank! Kunde knappt knyta skridskorna.. Och hade glömt att man kanske behöver äta frukost också.. Så var så jävla hungrig efter träningen så jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Vi gick dock ut och åt lunch med laget på ett pastaställe, GOTT!

Nu är jag påväg mot Uppsala igen. Ska försöka plugga undan en föreläsning iaf, sen ska jag göra så lite som möjligt hela kvällen!!

Glöm inte SOLSIDAN ikväll!! ;)

Av Sara Adolfsson - 26 oktober 2013 18:58

Jajjemen! Ikväll är det Älgmiddag på ULS. Vi ska gå på släppet efteråt så jag och Johanna varpå Gränby Centrum och laddade upp lite tidigare idag. Jag behövde köpa en sån gel-bh, hoppas nu att den bannemig är Bra! Johanna köpte byxor och tröja och lite smått och gott på Hallonsaftfabriken!

Nu har jag sminkat mig och allt och nu ska jag powernappa en snabbis innan jag ska köra och lämna bilen hos en bandykompis.. Träning kl 9 imon jao! Hon kör mig ut till festen så slipper vara ute i det blås-äckliga vädret.. Gungar hela husvagnen..

Ha en trevlig kväll allihopa!
IKVÄLL SÅ FIRAR VI, ATT VI MED LÄGENHET BLI!!

INTE LÅNGT KVAR TILL LADIES NIGHT NU VA!!!

Av Sara Adolfsson - 26 oktober 2013 12:44

Bara skriva papper och allt det praktiska... SEDAN ÄR LÄGENHETEN MIN!!!!!
*lycklig tjej*

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards