sadolfsson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara Adolfsson - 31 augusti 2014 14:40

Hej hej !

Då var det dags igen, hösten, skola, vardag. Faktiskt lite skönt att vara hemma i sin egen lägenhet och lite rutiner igen. Och lite längtar man till att julpynta! Hehe. Resan upp gick jättebra,  lyssnade på tre sommarprat och en podd. Jesper Rönndahls, för andra gången, såå bra, lyssna på det ! Och Jonas Erikssons var också så bra. Så inspirerad! Grät som ett barn! Innan varje match sa han till sig själv: "Det är det här du älskar. Det här du tränar för varje dag." Det ska jag med tänka innan jag går ut på isen! 


Tänkte på vad mitt sommarprat skulle handla om om jag fick ha ett. Klart skulle det handla om bandy. Hur viktigt det är för oss att röra på sig i tidig ålder och vad man lär sig av att spela i ett lag. 

Att vi måste tänka på vad vi fylller våra dagar med. Jag själv är fruktansvärt rastlös och måste fylla mina dagar med värdefulla och meningfulla aktiviteter. Att det kanske inte är helt hälsosamt iför sig, men det har jag lärt mig om mig själv i sommar. Det är min största livslögn, att jag bara skulle vilja vara hemma en hel dag, pff, ni som känner mig vet att jag skulle bli galen. För att jag ska kunna slappna av i soffan en kväll ska jag helst ha tränat och ha en bra plan för middagen. Visst jag kan vara spontan och omprioritera, men jag VILL inte ha en hel dag blank.. Stressen. "Vad ska vi göra idag!?" Usch, inte på hemmaplan iaf. Att SLÖSA bort en hel dag på att ligga inne och kolla tv eller sin mobil? Ommen hör själv. Det är den stora skillnaden mellan mig och min syster, och vi båda kanske borde lära av varandra. Typiskt exempel vad som menas:
-Sara: Asså fan jag sov ända till 10 idag och blir så stressad att jag inte har gjort nått ännu! Kunde ha tränat klart vid detta laget, legat i solen eller vad som helst !!

-Elin: Då tänker jag: "Äsch, nu är det ändå för sent." Och vänder mig om. 

 

Och jag kanske skulle pratat lite om att vara själv. Har fått lära mig mkt om det det senaste året. Jag har ju alltid bott ihop med någon, och alltid spelat i lag. Är van att alltid ha folk omkring mig. Sedan tror jag inte att jag är sällskapssjuk, tycker ändå att jag klarar mig bra, men livet är ju så mkt roligare om man kan dela sin tid med människor!? Jag tycker det i alla fall.

 

Nu då. Har packat upp det jag hade med mig, måste bara ta tag i förrådet med. Har vart på Ikea och Coop och ökat på förråden. Sedan börjat försöka sätta mig in lite i skolan med schema och så. Och snart kommer våran lilla sektgrupp med nya amöbor. Vi ska käka och laga mat och ha det mysigt!

Fan vad detta ska bli en mysig höst! PUNKT!

 

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards