sadolfsson

Alla inlägg under december 2013

Av Sara Adolfsson - 31 december 2013 13:12

Jaaaa.. Tråkigt att plugga på självaste nyårsafton, men vad fan. Skönt att ha lite mindre att göra imon! ;)
Läser just nu om metabolisk reglering - hjärnans energiförsörjning är beroende av glukos, kan inte ta upp något annat. Så jag tänker att för att hjälpa till att höja blodsockret så är det okej att konstant äta godis när man pluggar? Inte?
För det måste ju vara bättre och gå fortare än att kroppen ska behöva fokusera på svält-mode och bryta ner glykogen och FS, när all fokus ska ligga på hjärnkapacitet och plugg? (a)

Så gött när man dukat upp alla pluggsaker så ordentligt! Notera metabolismschemat som hänger med en klämma!! ;)

Av Sara Adolfsson - 31 december 2013 10:05

Söndags kom några av mina fina vänner hit på tacos!! GOTT!! Så skönt att ha dom i närheten!! Och så efter mkt om och men så bokade dom biljetter hem från från mig den 16e feb! Så nu ska dom komma upp den helgen, dom har nig bara inte riktigt bestämt hur! ;) och då ska vi fira min födelsedag, och spela mot Kareby hemma på zinken!

Vad och tränade med mitt gamle lag igår. Och GUD vad jag inte saknar skarpe nord i dessa tider när det är lite vart och blåsigt! Skit-is! Men saknar ju såklart alla mina vänner! Ska bli tufft att möta dom i serien! :(

NYÅRSFTON IDAG JA!
Och jag ska sätta mig och plugga som alla andra dagar sedan i fredags typ.. Men jag har ändå kommit en bra bit! Snart lagt grunden för allt och då är det bara att börja traggla rekationsformler, enzym och aminosyror. Aminosyrorna sitter jag dock alltid med det första jag gör innan jag börjar plugga men det går sådär..
Och sedan typ vid 15-16 tror jag inte att jag kommer orka mer, och då börjar det väl bli dags att göra sig i ordning och börja laga mat! Jag blev ju kock ikväll! ;)

Hörs senare!!

Ja, det blir oxfilé och rödvinssås! ;)

Av Sara Adolfsson - 29 december 2013 12:02

Nee, ögonen är inte bättre och imon ska jag ringa läkaren igen.. Vad fan kan det vara rent ut sagt! :(

Och när jag satt och pluggade så kom jag och tänka på något annat (som vanligt) för jag drömde om Angie i natt. Så är det en unghäst om jag va lite småkär i ett tag. Svart och hoppade bra och om jag bra haft pengar så.. Men så skulle jag gå in och titta på hästen såklart, och såg att den var såld till en tjej vars namn jag kände igen!! Det är en vet. student som går i trean som gått gymnastet ihop med Ida och Johanna som köpt honom!! Hur liten är inte världen då?! SATE vad avis jag blev med! Jag vill också ha råd och tid med häst!! Det är så fruktansvärt roligt!! Att ha någon att träna och sätta upp mål och utvecklas ihop med varje dag! Och tävla!! Mmh!! Och hoppa!! MMH!!

Jag saknar dig av hela mitt hjärta! Mammas pärla!

Av Sara Adolfsson - 26 december 2013 22:33

Ja verkligen! Dagarna flyger fram och nu har jag snart vart hemma i en vecka?! VAD HÄNDE?! Dagarna går fort när man jobbar med. Har ju jobbat de fem första dagarna jag kom hem, vart ledig idag, och ska ner imon igen. Och efter jobbet SKA jag hem och sätta mig och plugga! Några timmar iaf så man får sparkat igång det! Bara två veckor kvar till tenta!

Detta är väl egentligen den allra första JÄTTESTORA tentan, det andra har ju bara vart deltentor, så det känns lite läskigt, vart ska jag börja lixom!? :S

Igår var det bara mys efter jobbet, bakpotatis stod på menyn! Konstigt, att när man kommer hem så vill alla att man ska laga mat till dom?! Birde det inte vara tvärt om att man kommer hem och blir omhändertagen? ;) Nej, skämt å sido men jag gillar att laga mat så det är väl roligt när dom ber om det! ;)

Idag åkte jag och Rasmus och Jim (Rasmus BFF) in till stan på mellandagsrean, hittade i stort sett ingenting! Tur var väl det nu när man är student ifs.. Köpte jeans som jag fick i julklapp av Rasmus och en almanacka för nästa år. Helt sjukt egentligen, jag tror mellandagsrean är en stor bluff egentligen. Tror bara dom slänger ut en massa skit som dom vill bli av med! Hittade inte nått jag ville ha!

Sedan gjorde vi egna hamburgare och sov en sväng. På kvällen nu har vi varit hos vår gudmors föräldrar, är som vår låtsas mormor/morfar, och ätit middag och umgåtts och delat julklappar. JÄTTEMYSIGT! Sådant man saknar när man bor 50 mil bort.. Det är liksom inte bara att man kan svänga förbi en kväll! Så det var väldigt trevligt!

Nu ska Rasmus snart lägga medicin i ögonen på mig så ska jag sova!! Han är så less på mig nu va för jag vill bara gå och läggs mig tidigt! Men han har ju inget jobb, inget att plugga, och har ju haft lov en vecka längre än mig, så han har ju redan ställt om dygnet lite!

God natt!!

Nova va i granen idag, hon är så söt lille skruttan!

Av Sara Adolfsson - 24 december 2013 20:22

Julafton! Vad mer behöver man säga?! Underbart! Först var en ganska tråkig morgon på Coop, hatar alla som ska handla på julafton! VARFÖR?! Stöd inte att vissa måste tvingas vara ifrån sin familj på julafton!

Vi fick dock lite jylländska igår när vi bakade iaf! Pappa hade gjort en jättegod skinka och vi hade bakat massa godis! Så gott! Och Kristinas föräldrar var här och åt gott! Och den godaste glöggen, blåbär lingon! Så god!

Nu är vi hos Rasmus och hela familjen är här! Så mysigt! Både pappa och Elin är med! Jag som somnade en stund under Kalle fick ju några min powernap men dom andra börjar nästan gäspa lite! ;) Bara bra julklappar änsålänge!

Av Sara Adolfsson - 22 december 2013 19:41

Hejhopp!
Jobb idag igen! Jag kommer bli rik efter jul! ;) Men har typ överansträngt handleden! Är inte van att jobba så hårt..

Sedan var jag med Kristina hos Immse Vimmse! Så mysigt att andas lite häst och pussa lite sammets mule! :) Sedan fastnade vi lite inne hos Karro som gjorde julgodis! Så mysigt! Hade kunnat sitta och kolla på henne hela kvällen och få lite julstämning!

Och nu ska jag och syrran med pojkvänner till mamma och äta kvällsmat!

Av Sara Adolfsson - 21 december 2013 16:32

Hihi! HEMMA, PÅ JOBBET!! Men ändå! Skönt att jobba lite direkt så får man det gjort! Men så typiskt när den där jullåten går på och man börjar sjunga "VI VILL HA VIN, VILL HA VIN , VILL HA MEEEERA VIN!"
Snyggt! ;)

Så ja, det är full rulle här, julhandel, skjut mig! Men det är kul! Och så skönt att inte ha något ansvar!

Och efter jobbet ska jag handla, åka och hälsa på min katt och sedan laga mat och kolla på film! ME LIKE!!

Sorry för thaiögon men DET BOR EN BASILLUSK i mina ögon, så ser ju ut som om jag gråtit i 3 veckan!
Mej och Kristina!

Av Sara Adolfsson - 19 december 2013 09:44

SOVMORGON!
Fantastiskt! Börjar 13.15, så har typ gått upp och tagit det lugnt och nu har jag precis satt mig och ska börja plugga! Och snart måste man börja packa med, allt som ska med hem! Och börja tagga för 5 dagars jobb när man kommer hem! :D

Som sagt idag blir det skola 13.15-15.00 tror jag det är, sedan hem och plugga och laga mat! Sedan bandy ikväll! SEDAN ÄR DET SNART FREDAG!!

Och snart är det JULAFTON med lillmongot och resten av Rasmus familj och min egen såklart med. <3

PS, fotbollen igår va grym!

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards