sadolfsson

Alla inlägg under juni 2014

Av Sara Adolfsson - 7 juni 2014 09:38

Dom sista dagarna har bara smällt förbi! I torsdags var det tenta, som gick bra! Asså har jag inte klarat den så har jag fattat allt helt fel, så har lagt den bakom mig! Att jag lagt ett helt år bakom mig! Helt ofattbart! Är typ en femtedels veterinär!

Så bar det av hemåt en snabbis, duscha, göra sig i ordning och packa och en tvätt hann jag med också! Så åkte vi ut och dukade och förberedde för sittningen. Och så bra det blev! Alla var få fina och snygga och TAGGADE! Och vi spexade med en flashmob som blev asbra! Det var såå kul! Sedan fort in och byta om till jobbkläder och fixa en bar inne på Wallins! BRA KVÄLL! Var klara typ vid kvart över fem och så körde jag Ida till Arlanda sedan. Fick sova 4h innan det blev fredag för mig.

Och så var det STÄDNING i 4 timmar.. Jag skulle ju bara rafsa ihop allt så var det bara att sticka?! Eller nej inte direkt.. Det tog sin lilla tid men nu är lägenheten fin iaf! Också hämtade jag upp de andra och så började vi rulla. Jag körde först i två timmar, sedan sov jag resten till Borås.. ;) Så en mycket behaglig sovstund mellan katt och kaniner! Jag tyckte vi gjorde det bra med tre pers och tre kaniner och en katt, plus all packning! Minne för alltid!

Och nu ligger jag hemma i sängen med min man och ska snart dra mig upp på frukost. Njuta lite av morgonen och sedan är det bröllop ikväll att jobba på! Börjar 14.30 och jobbar väl fram till 3 inatt.. Peace af cake nu när man är van vid 04-släpp.. ;) Bra start på sommarlovet.

Nu tar bloggen också sommarlov, ses i höst när jag börjar 2an!! Ojojoj!!

Av Sara Adolfsson - 4 juni 2014 23:19

Om 12 timmar borde min sista tenta på förta året pp veterinär vara avklarad! Ojojoj! Vad gött det ska bli!

Idag pluggade jag lite på morgonen, åkte till frågestund, pluggade tentor med Ida efteråt. Åkte och hämtade mina kläder! ? Allt funkade!! Så lycklig! Samma dag som skatteåterbäringen! Man tackar!

Sedan så började storröjningen.. Har packat, burit ner saker till förrådet, städat kylskåp och toahyllor. Allt är halvfärdigt men förhoppningsvis går allt fortare imon och på fredag!
Nu är det sängen och imon så ska jag ta en lugn frukost och sedan cykla till skolan. TENTATIME!

Önskar att jag tyckte det var såhär gött och plugga! ;)

Av Sara Adolfsson - 3 juni 2014 21:44

NU: Soffläge till "Här är ditt kylskåp"
DAGENS OUTFIT: Jeans och tröja byttes mot mjukis så fort jag kom hem.
LUNCH: Köttbulle-matlåda
MIDDAG: Gratis pizza! med pommes och vatten..
VILL: Bara ha gjort tentan.
SKA: Plugga, packa och städa.
SVEA: Sover här bredvid.
UPPSALA: Är grått och regnigt.
DAGENS ÖGON: Kassa som vanligt, kronisk ögonlocksinflammation.. (måste ju vara det..)
DAGENS MINNE: Hittade min fälttävlansnummerlapp när jag städade den stora bilen.. Saknar min fina häst.
DAGENS BÄSTA: Ida och pizzan ger tungt idag.

Så jävla typiskt min häst.. "SLÄÄÄÄP MIIIG!" Kan fortfarande känna dina rörelser i hela kroppen.

Av Sara Adolfsson - 3 juni 2014 07:15

..tills tentan ska göras! Tänk bara två dagar! Kämpa kämpa! Idag är det grått pluggväder här.. ;) Nu ska jag ut till kåren och äta frukost med believettar men jag fick en inbjudan för jag ska kolla på bordsplaceringen inför sittningen på torsdag. Sedan några diskussionstimnar i skolan och efter det blir det tentor och frågor !!

Har helt gett upp träningen det senaste! Vill hellre vara med kompisar det sista och känna mig färdigpluggad! Och nu ska jag nog hyra ut min lägenhet 2mån i sommar så måste hinna grovstäda med.. :)

Av Sara Adolfsson - 2 juni 2014 08:09

Det känns så konstigt att gå till skolan när man har vart ledig så länge. Och skola 9-15.. Vafaan lixom när man har börjat lära sig allt annat så kommer massa nytt.. Så det blir liksom bara skola idag, och massa plugg på kvällen.. Kul.. Jättekul dag.. NOOOOT! Idag skiner solen.. Såklart.. Skit är det när man ska plugga inne..

Första sommaren på 4år utan min häst. Fyttifan rent ut sagt..

Av Sara Adolfsson - 1 juni 2014 13:19

Sista dagen på långhelgen.. Och bara 4 dagar kvar innan tenta!

Idag har jag pluggat lite på morgonen, repeterat och skrivit lite frågor. Resten av veckan blir det tentor och frågor!

Att sova mitt på dagen är inte min grej.. Kunde ju inte sova på kvällen sedan och febershoppade (utan att ha feber) massa kläder från Nelly.. Åh så spännande! Vill ha dom nu! Hoppas hoppas hoppas att dom passar!

Nu chillar jag lite, har städat lite.. Borde börja packa men ORKAR verkligen inte. Så ska äta och om en stund ska jag åka ner till Stockholm och gå på picknick med bandytjejerna. Lite lättare pluggdag idag. Göttans!

Skolkatalogen damp ner i brevlådan i fredags..

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards