sadolfsson

Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Adolfsson - 27 februari 2014 22:36

SKÖNT! Föreläsningar till 12, sedan mikroskåpiering på egen hand till 15. Tror man behöver sina timmar bakom mikroskåpet för att bli bra, det räcker inte att öva teoretiskt.. Men kan tala om att en accesorisk könskörtel och ett sinjuver är FRUKTANSVÄRT lika histologiskt.. :/
Sedan regnade det såklart när vi cyklade hem.. Hoppas inte växlarna fryser tills imon!

När jag väl kom hem gick jag inte utanför dörren! MMMMHH! Det är vardagslyx för mig! Att få svassa omkring i ett par mjukis en kväll! Lagade ordentlig mat! Kycklingbröst i tomatsås med lök och oliver med pasta! Oliver är faktiskt ganska gott i mat, men inte själva! Sedan gjorde jag lite nytta och renskrev en föreläsning. Skönt att känna sig lite nyttig med, det gillar jag. Tråkigt bara att det är tråkiga saker som får en att känna sig nyttig.. Och man är inte nöjd förrän efteråt, typ städa, plugga, springa.. ;)
SEN tog jag kväll och gjorde en stor kopp te och kollade på gårdagens Mia och dagens En clown till kaffet. Kan nog bra mina favoritprogram så det var ett väldigt bra slut på denna dag!
Imon har jag tänkt att sminka mig till skolan, ojojoj, men vi får väl se.. tränar ju på kvällen så det är väl ingen vist med det!

Av Sara Adolfsson - 27 februari 2014 08:05

Ja, förlust i matchen igår. Men vi spelade bra, men som vanlig har vi inte flytet med oss.. Bortdömt mål och många strax utanför.. :( Men men, 0-0 i andra halvlek så tror nog att dom har något att fundera på till på lördag! Ska bli jätteroligt att ladda om och spela på som fan! :D

Så idag är det vilodag. Nästan lite proffsliv när det är så mkt träningar denna veckan! ;) Men idag blir det föreläsningar till 12, och sedan stannar vi och mikroskåpierar lite, lär behövas.. Och sedan en promenad tänkte jag och sedan matlagning och plugg och en lugn kväll! :)

Mina håriga favoriter!

Av Sara Adolfsson - 26 februari 2014 08:17

Ja skolan gick bra igår, och även träningen, så det var med en go känsla jag gick och la mig igår!
Orkade inte kolla när vi började idag så ställde klockan på 6 och gick upp och kollade och såg att jag börjar först 10.15 Men sov lite till och pysslar lite här hemma. Går bara till 12 idag så längtar tills jag kommer hem igen och ska mysa och ladda till matchen ikväll! Det ska bli jääätteroligt att spela match, äntligen! Alla ska ha huvudet på rätt plats så kommer vi göra en grym match ikväll, tjejerna ÄR grymma!

Av Sara Adolfsson - 25 februari 2014 09:01

Gårdagen bjöd på skola, mikroskåpiering i en hemlig låda och sedan dissektion av njure och urinorgan på eftermiddagen. Än en gång önskar man att man blev läkare.. Alla ser ju olika ut hos olika arter!! ;) Sedan lagade jag lite mat och sedan drog jag till träningen. Min klubba gick ju av på matchen sist så fick ringa runt hör uppe för om det var någon som hade en hemma, hinner ju inte beställa, måste ha NU!! ;) och det var det! Och det visade sig att han hade vart med landslaget nu i Finland som materialare! Så han kände ju alla tjejer och ledare! Kul! Så fastnade lite där! Men trevligt!

Kom hem sent så det var bara rakt i bingen!

Idag börjar jag 10.15 Mmh! Fantastiskt! Sedan så är det skola till 15 och sedan mat och ner till träningen igen! :D Och imon är det första kvartsfinalen! Ska bli fantastiskt roligt!

Och jag har sötaste pojkvännen! <3

Av Sara Adolfsson - 23 februari 2014 21:36

Ja så var denna vecka slut! Hur sjukt ät inte det! Gick ju hur fort som helst!
Idag har jag pluggat och kollat hockeyn. Jag åt bara 7 knäckebröd på hela dagen TILLS vi skulle äta pizza med KV på kvällen! ;) Hade lite möte över en pizza, kan inte bli bättre! ;) Sedan lagade jag mat inför imon! Kycklingstaco med lök, paprika, svamp och ost, svingott i ett tortillasbröd! Och nu kollar jag tv med en kopp te! Sedan sova och ladda för slutspelsvecka!!

Jag och Oschin!

Av Sara Adolfsson - 23 februari 2014 13:44

Börjar nog bli gammal! Valde hemmakväll framför utekväll igår och idag har jag en kudde under knäna när jag tittar på hockeyn! Det är jätteskönt, och blir en bra vinkel att ha datan på! ;)

Av Sara Adolfsson - 23 februari 2014 09:00

Glömde säga att i fredags hade vi det jättemysigt! Tacos och fångarna på fortet! Så mysigt!

Och igår så hade jag en pluggdag till typ 15. Med lite avbrott för att stryka gardiner och äta. Och sedan gick jag en sväng till Studenternas för att åka lite skridskor! Det nästan pirrade i magen, jättekonstigt! Så körde jag intervaller över helplan och sedan några åttor nere i ena hörnet. Tror folk tyckte jag var dum i huvudet! ;) och det kändes ju lite konstigt att byta om i sin egen hall och gå med skydd mitt på gatan! ;) Vågar inte åka utan skydd! ;)
Sedan så städade jag och kollade bandy på TVn. Efter så bjöd jag in mig själv till Lydia och hennes pojkvän för Mellomys! Vi gjorde hamburgare (ost och bacon) och fruktsallad! JÄTTEGOTT!! Och kollade Escape plan, jävligt bra film! Så en jävligt bra kväll helt enkelt! Skönt att de bor en fyrkant ifrån mig så det bara tar typ 3min att hå hem!

I morse vaknade jag dock med svullna ögon och helt igenklibbade.. INTE IGEN!! Jag har kännt att det var pågäng men vill ju inte tro på det! :( Alltså vad ska jag göra?! En läkare säger att jag är allergisk och ska vänta på ett ordentligt utredande allergitest, vilket kan ta 3mån innan jag får tid.. Den andra läkaren trodde ju det var en bakterie vars toxiner jag blivit allergisk mot. Det blev ju bättre av salvan, men var det för att det var en bakterie eller för att jag bara inte varit i kontakt med det jag är allergisk mot?! Vill ju inte ta antibiotikasalva i onödan..

Av Sara Adolfsson - 21 februari 2014 22:31


Jag och Ida fastnade i en liten politisk diskussion förut när vi satt och pluggade.. Vi var ju sams som tur är, men blir typ ledsen inombords om hur vissa saker hanteras. Vi kom in på det genom gris-slakts-frågan.. Jag TYCKER att det är så tråkigt att svenska bönder, som följer sveriges strikta djurhållnings- och skötselregler, tvingas skicka sina grisar till Tyskland och Polen för att det inte finns tillräckligt stor marknad i Sverige?! FÖR ATT VI INTE VILL BETALA PENGAR FÖR BRA KÖTT?! FÖR VI KÖPER BILLIGASTE ALTERNATIVET MED MASSA SKIT OCH ANTIBIOTIKA I SÅ VI ALLA KOMMER DÖ I ANTIBIOTIKARESISTENS??!!? Känns inte det snedvridet?! Att våra fina svenska grisar ska skickas till ett ställe och blandas med kött som inte behandlats lika bra?! Bara för att kommuner och konsumenter inte köper svenskt. Vilket slöseri!
Det snackas mycket om att man vill skapa mer jobb.. Men se till att alla kommuner köper svenskt kött till sina skolor och äldreboenden så bönderna har något jobb kvar?! Visst det måste vara fri konkurrens men något måste det väl gå att göra?! Ge den rätta inställningen till kommunen och ge dom pengar så de VILL köpa svenskt kött, inte MÅSTE, då är det väl fri konkurrens?!
ÄT SVENSKT KÖTT!
Frågor på det?! Tack för mig!

Finns så mycket hemska exempel som jag inte orkar lägga upp bild på. Detta är på grisar från där Ida jobbar här i Uppsala!


Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards