sadolfsson

Alla inlägg under november 2013

Av Sara Adolfsson - 30 november 2013 08:19

Då var det dags igen. Bandybussresorna har dratt igång! ;) idag dock bara en kort resa, 3h, piece of cake!

Igår va vi och åt middag hos Lovisa i klassen, så himla mysigt och gott! Fläskfile och klyftpotatis! Mm!!

Och idag kommer pappa och kollar och sedan ska han åka med till Uppsala! ÄNTLIGEN!

Igår ikväll fick jag lite hemlängtan och saknade min lilla katt, kollade på gamla bilder från när hon va bebis och skulle ligga och mysa.. Nu är hon lite mer ungdom och klarar sig själv.. Piper så fort man lyfter upp henne, kattskrälle! ;) Men hennes pappa har ju alltid vart den stora favoriten, redan sedan hon va bebis!

Av Sara Adolfsson - 29 november 2013 13:50

Fyttitusan vad gött det är att vara ledig! :) Jag tog först en lååååååång sovmorgon! Sedan har jag packat upp julsakerna så de är framme när pappa gjort klart allt på söndag! Så kul! Som en minijulafton när man står där och bah vad kan detta vara- åhh den här fina tomten!

Längtar tills allt börjar komma på plats, snart är vi där!

Idag va jag inte alls på plugghumör, och om det är något jag har lärt mig om mig själv är att det bannemig inte är någon ide att sätta sig med plugg när man inte är fokuserad! Bara jätteonödig tid att slänga bort!

Ida sov här inatt för hon skulle låna bilen till jobbet idag. Mysigt att komma hem och någon va i lägenheten! Mys! Så nu ska jag slappa tills hon kommer tillbaka. Sedan ska jag till bauhaus och köpa persienner som pappa ska sätta upp, och sedan ska jag till husvagnen och städa den så den är fin tills dess att pappa kommer och tar med den hem på söndag!

Lite saker fick vi upp i lägenheten igår iaf! SKÖNT!

Och idag även lite jul!!

Av Sara Adolfsson - 28 november 2013 20:03

Jo men idag sket jag i labben! Gott!! Så. Åt frukost till två Paradise avsnitt och sedan pluggade jag till typ 12 och så blev dr en sväng på stan och hämta min cykel jag lämnat in.. Så typiskt, plus den där P-bötern jag drog på mig, så onödiga pengar! Jag vill ju hellre lägga pengar på lägenheten!

Idag hade jag tagit mig mod, hämtade Ida som stöd (vad skulle jag göra utan dig) och tänkte börja skruva upp gardinerna, Sälen såklart att det inte gick utan stötte på betong (tror jag) bakom gipsen.. PAPPA!! HJÄLP!!
Men gick monterat ett sängbord som jag ska ha som hallmöbel iaf!

Och fick lagat korvstroganoff med!
Nu sitter jag på kvällens bandyträning och laddar! Idag ska bli en bra träning! Vi kom ju iaf hit i tid! ;)

Träben!

Av Sara Adolfsson - 27 november 2013 19:25

Ja min fullspäckade dag kraschade precis totalt.. Jag står i kö ner till Stockholm till träningen.. Träningen började för 12 minuter sedan och jag har åkt bil i snart 2 timmar.. Fy fan.. Jag kommer aldrig komma fram!! :( så värdelöst! Och en timme hem sedan.. Asså jag blir gråtfärdig! Man har ju bättre för sig än att stå i bilkö liksom! Har insett att Sthlm är fruktansvärt långt.. :( Detta förstörde min dag.. :( Jävla tur att jag skiter i skolan imon så jag inte hade haft 7h labb på schemat imon. Då hade ju gråten vart ett faktum!
Nu är det 25 min sedan träningen började.., :( SKJUT MIG!

En söt bild på Ida iaf!

Av Sara Adolfsson - 27 november 2013 07:51

Asså flytten tar så mycket energi, dagarna bara går! Även om jag ine gör något så går man ju och funderar och knåpar och tänker på hur man ska göra överallt! Och DESSUTOM metabolismföreläsningar på det! Fy fan. Det är så mkt som händer och så många enzym som gör olika saker, och det värsta är: Det är bara att trycka in skiten.

Igår gick vi ut och fick en liten break iaf! Fridolf fyllde ju år i fredags så idag va vi ute och åt och tjötade lite! Så mysigt! Sådär mitt i veckan! MYS!!

Nu ska jag till skolan för att inte komma hem förrän typ 22 ikväll.. Är så nojig för att jag har glömt något hemma för alla steg jag ska göra idag..
See you!

Av Sara Adolfsson - 27 november 2013 07:44

Asså flytten tar så mycket energi, dagarna bara går! Även om jag ine gör något så går man ju och funderar och knåpar och tänker på hur man ska göra överallt! Och DESSUTOM metabolismföreläsningar på det! Fy fan. Det är så mkt som händer och så många enzym som gör olika saker, och det värsta är: Det är bara att trycka in skiten.

Igår gick vi ut och fick en liten break iaf! Fridolf fyllde ju år i fredags så idag va vi ute och åt och tjötade lite! Så mysigt! Sådär mitt i veckan! MYS!!

Nu ska jag till skolan för att inte komma hem förrän typ 22 ikväll.. Är så nojig för att jag har glömt något hemma för alla steg jag ska göra idag..
See you!

[Bild]

Av Sara Adolfsson - 24 november 2013 20:55

Ja satan vilken helg!
Igår var det ju matchpremiär i det nya laget, kul alltså! Men så svårt på en ny position och med nya spelare runt sig, men det va kul som satan!
Ida körde, snäll som hon är och vi trodde vi skulle hinna massa på Ikea men det är ju ett lyx Ikea det här för det stänger ju 18.. Så vi snodde ju bara en pall och ett sängbord under armen så sprang vi så vi fick något att göra på kvällen iaf!
Så premiärsov Ida på soffan!! Helt okej verkade det som i morse iaf! ? Så i morse var det bara ut till Ikea det första vi gjorde. För det vi var ute efter va ju inredning till garderoben i hallen! Men för en gång skull så va Ikea inte bäst! Tyckte inte alls deras system va smart utan sprang över på Coop och köpte Elfa! Och, taaadaa, 20% på Elfainredning, TAAAACKAR!
Och fy fan vilket meck! Jag kommer ju aldrig våga skruva upp något igen! Ta sig igenom plåtreglar och skit! Ne fy, jag behöver min pappa!
Och att ta alla beslut! Vad ska vi ha för persienner och byrå vs. skrivbord?
Men tillslut fick vi upp allt i garderoben och en vända till till Ikea!

Jag har jättekonstiga kökslådor där inga besticklådor passar så jag måste ju ha några som är från de som har gjort köket.. Såklart..

JAG VILL BARA FÅ UPP STOMMEN SÅ JAG KAN BÖRJA PYNTA OCH FÅ BOA IN MIG!

Av Sara Adolfsson - 22 november 2013 20:31

Ja tentan igår va kaos, min lägenhet är kaos, husvagnen är kaos.. Asså det är så snurrigt just nu! Man vet inte i vilken ände man ska börja.. Hur kan man leva på en sådan här liten yta?! Jag vet inte hur jag ska organisera allt! Jag behöver en man! Behöver hjälp att sätta upp allt, jag behöver min elektriker, jag har inga lampor! USCH! Saknar dig älskling!

Så hemskt med för var sak jag packar upp har ju ett värde från vår gamla lägenhet. Allt påminner om vår Gina lägenhet, åh vad jag trivdes där och jag fick plats med alla mina saker! Fantastiskt!

Och duschdörrarna som jag skulle ha i lägenheten måste jag åka tillbaka med för jag kommer inte in i duschen för toastolen och garderoben är ivägen.. SÅ HIMLA TRÅKIGT!! Hur gör jag nu..?

Nu har jag gett upp för idag och ligger och kollar på massa program från veckan som jag missat!

IMON ÄRE PREMIÄR I GRÖNVITA TRÖJAN!! Matchstart 14.00

Igår så sov jag hos Ida för pappa sov i vagnen, han har vart här idag med mina saker! VÄRLDENS BÖSTA PAPPA! Men så firade vi att en tenta var över med så jävla god fläskfilégryta med honung, timjan och gorgonzola!!! MUMS!

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards