sadolfsson

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sara Adolfsson - 30 oktober 2014 08:39

Idag är det fredag?! Nej jag vet men för oss är det det! Vi är lediga imon! :) Hela vecka har varit ganska lugn med föreläsningar, men det måste det vara nu när det är så mycket nytt! Finns inte en chans i världen att hinna gå igenom det hemma annars.. :(

Idag ska vi iaf labba hela förmiddagen. Sedan hem och renskriva! Och sedan äta, och åka till Sthlm och träna! Det va min "fredag" det.. Men imon kommer ju Elin så då ska det mysas! Så kul!

[Bild]

Vi va trasdockor i måndags när vi avslöjade vårt namn!

Av Sara Adolfsson - 28 oktober 2014 08:11

Såja. Hemma vid 3 igår efter att ha städat kåren efter en väldigt väldigt rolig brännbålstillställning! Några tappra hjältar höll ut ända till 02..
ÄNTLIGEN ÄR VI VET-X PÅ STUTIS!

Idag är det föreläsning till 12. Och efter det ska jag plugga en stund tänker jag. Och sedan vill jag bara ligga i soffan. Har massa program att ta igen. Men däremellan ska ett TMI pass på gymmet klämmas in.
Haaaadee!

[Bild]

Av Sara Adolfsson - 27 oktober 2014 08:09

Idag är dagen. Idag ska vi avslöja vårat klassnamn för alla andra veterinärstudenter på Stutis! Det kommer bli så kul! Först spex på skolan och sedan hela kvällen med lekar för ettorna. Tillsist såklart lite fest också! :)
Men först ska vi labba lite parasitologi.. Har ingen aning om vad vi ska göra men det märker jag väl snart. Bra strategi! ;)
Och jag hoppas och längtar så mycket till att min syster kommer på fredag! Underbart!

Nya mattan. Kattis älskar den.

Av Sara Adolfsson - 10 oktober 2014 18:10

Eller? Jo men kanske inte kollektiv-buss.. Har suttit många timmar på buss mellan bandysverige-städer, men denna gången fick jag åka regionalt. Hade obligatoriskt i skolan så fick åka upp lite efter dom andra. :) Tjejerna vann iaf den första matchen, Göttans! Våran nästa match är 23, så den hoppas jag att hinna upp till.

Annars ska det bli väldigt mysigt att komma upp och bo och äta med tjejerna och träffa gamla kompisar med såklart!

Helt brutalt fint när jag gick till skolan i morse.. Ja GICK. Och SPRANG hem!

Av Sara Adolfsson - 10 oktober 2014 09:15

Vilken höstig vecka vi här haft. Blöt och regnig och jag har tagit bilen varje dag. Vaddå? Det har typ ÖSregnat! Fast inte idag inte. Idag ska vi gå till skolan och springa hem... ;)

Av Sara Adolfsson - 9 oktober 2014 06:37

Klockan är 6,30 och jag ska inte till skolan eller jobbet? Idag blir det träning innan skolan! Pappa kommer i eftermiddag så då kommer jag inte få tränat, lika bra att få det gjort! Lite segt när jag kom hem typ 23.45 igår men men. Vad gör man inte? :)

Knät kändes väldigt bra på träningen iaf! Gjorde inte väldigt ont iaf utan det ska nog bli bra snart! Glad tjej!

Så idag är det föreläsningar på förmiddagen, lab efter lunch och sedan hem. Måste springa iväg med min cykel sedan så den blir lagad med, en eker smällde förra veckan..
Tjollahopp!

[Bild]

Av Sara Adolfsson - 8 oktober 2014 16:40

Dags för onsdag! Skolan till 16. Snabbt hem och äta. Nu dags för att packa och åka till träning. Shit får se om jag hittar.. ;) Så är det möte på träningen med inför helgen och saker som rör laget, så ska åka ner tidigare. Träningen är egentligen väldigt sent, så kommer komma hem ännu senare. :( Men måste testa knät idag! Hämtat sig jättebra från träningen i måndags! :)

Av Sara Adolfsson - 7 oktober 2014 20:24

Är det verkligen en hel vecka sedan jag uppdaterade! Helvette..
Men jag var hemma i helgen så därför går det ju fortare än vanligt. Hemma var bra, lagade inte mat en enda gång! :) Nöjd!

Om vi tar denna veckan då. Igår var det Pastapub på kåren som gick väldigt väldigt bra! ;) Så himla kul att folk uppskattar att man lägger ner lite mer tid för att få en lite roligare pub! Nästa gång blir det grytpub.. Härligt höstigt! ;)
Igår var jag även på en första avläsning på ett överkänslighetstest som jag haft på ryggen under helgen. Ett ämne jag ska leta efter i mina saker (kosmektik, schampo etc) änsålänge..

Idag jag vi börjar på ett okänt prov i skolan. Alltså jag fick en lungbit som skulle vara från en obduktion, och ett trachealskölj (sköljt i luftstrupen) och leta efter vilken bakterie som orsakat sjukdomen/dödsorsaken. Lite kul faktiskt! ;)
På eftermiddagen åkte jag och handlade till välkomstkväll på kåren imon. Och pluggade lite. Och nu är det sofatime!

[Bild]

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards