sadolfsson

Alla inlägg under september 2014

Av Sara Adolfsson - 30 september 2014 21:31

Slutade sent i skolan och var sååå hungrig å jag slängde ihop en pankissmet. PÅ EN TISDAG så kan det gå! :) Så kollade ett avsnitt veterinärerna och myste. Sedan plugg i två timmar. Sedan blev det dessertmästarna med en kopp te. Så gott. Och nu, gårdagens paradise! Asså dessa två timmar i soffan är fantastiska! Guld att få slappna av och mysiga lite. Att det går
SÅ mycket bra på tv gör ju inte saken bättre. Och idag började som sagt dessertmästarna, svenska hollywoodfruar och ett härligare liv. Gud jag hinner inte med mitt liv för jag ska kolla så mkt på tv. ;) Hehe, nejdå.

Av Sara Adolfsson - 29 september 2014 19:31

Ja det vanliga studentlivet står lite stilla när man har besök. Man prioriterar lite annourlunda. Men visst är det mysigt! Och massa saker har vi hunnit med, sittning och loppis (han var inte med) och lite allt möjligt. Mycket fint arbete i lägenheten har han gjort iaf, målat lite och kapat en antennkabel till mig som ska upp snart, så man slipper snubbla på den när man ska ut på balkongen.. 

Igår hade jag mina fina tjejer hemma på middag, efter att jag hade släppt Rasmus. Kronärtskocksmos, vedrökt sidfläsk, äpple, lök och kantareller! Glass och Mamma Mia. Såå lycklig!


Idag iaf så gick jag bara i skolan till 11. men hade lite att göra kan man väl säga.. Så pluggade järnet till halvfem och åkte sedan till gymmet. Har cyklat i en halvtimme och gjort lite mage, får se hur knät mår imon. ;) Sedan svängde jag med Ida på tvåvisningar. Blev typ en kvart pluggat till, sedan orkade jag inte mer.. Nu äre soffan, Kockarnas kamp och gårdagens Mistresses! GULD! 


Bästa med veckan är att jag åker hem på torsdag! Wiiieho!


     

Av Sara Adolfsson - 26 september 2014 07:18

Och vi har bara två lektioner i skolan idag och dom skolkar jag! WIIEHO! ;) Kan ju inte somna om men ändå skönt att gå runt och mysa på morgonen. Ska göra våfflor snart.

Igår sydde vi gardiner hel kvällen! Så skönt att alla gardiner i vardagsrummet är sydda och katten är svinsur! Hennes bästa leksaker! Mohahaha!

Och igår gjorde vi hemmagjord pizza, OCH köpte en enkiloschokladboll! Fantastiskt! Resten av dagen blir det nog lite gång på stan, åka ut och kolla skolan, plugga lite. Ikväll blir det nog bio eller filmmys! UNDERBART!

Av Sara Adolfsson - 24 september 2014 21:55

Vad det springer iväg då! Redan onsdag och Rasmus är här. Vi har ätit tacos med Johanna, Ida och Lydia! Så bra start på helgen.. Långhelg nu när Rasmus är här! ;)
Knät är bättre! Mycket bättre! Men idag har jag sprungit på det som vanligt typ och jag känner mig väldigt trött i knät just nu.. Men ska testa och cykla till skolan imon.
Nu kollar jag lite PH och sedan soova!

Av Sara Adolfsson - 22 september 2014 19:24

Ja, så kan man sammanfatta det. Igår på matchen vred jag till knät så att jag gick av. Men det gjorde inte så ont, och antagligen hoppade jag runt alldeles för mkt på det för när jag vaknade i morse så kunde jag inte gå. Det var bara att krypa runt.. USCH vilken hemsk känsla! Självklart var första tanken korsbanden och jag tänkte att mitt liv var slut ungefär..

Men efter att ha pratat med en sjukgymnast i min klass och lite andra så tror vi väl mer på ett ledband. Men det gör brutalt ont iaf! Jag tänker avvakta svullnad och sånt tills imon och se hur det känns då och om det inte är NÅGON skillnad så blir det vårdcentral!
Men har gått runt och varit orolig hela dagen. Och kan ju gå men väldigt väldigt långsamt.. Och det blir ju bil till skolan. Så tråkigt jag som skulle på födelsedagsfika idag.. :(

Utan det blev hem och plugga och soffan nu. Katten blev ju glad att jag va hemma ikväll iallafall..
Imon blir det skola och första labben.. Puh!

Av Sara Adolfsson - 21 september 2014 08:41

Det är så hemskt att vara där man inte har teckning.. Så tråkigt.. Hur klarade man sig förr? Jag tror jag behöver någon detox..

I alla fall så är vi i Högbo på träningsläger. Eller, nja vi umgås mest då vi ska spela match idag och spelade i fredags. Så kul har vi! Igår var vi uppe i en såndär äventyrsbana uppe bland träden och jag klängde mig fast så gott jag kunde.. Har lite känningar över allt i dag. ;) Och på kvällen åkte vi in till Sandviken och åt. Mys.
Idag är det snart uppgång och frulle, lite plugg. Lite snack. Lite lunch och sedan match är väl planen. :)
Se you then.

[Bild]

Av Sara Adolfsson - 18 september 2014 10:03

Tur att man har frikort alltså.. Nu är jag på allergi igen, dom ville titta på mig efter sommaren. Det ser ju lika dant ut så fattar inte varför men orkar inte.. Bara jag får tid så!

Så missar lite i skolan just nu, det är redovisningar av våra grupparbeten så får läsa igenom dom sedan! Slutar 12, men då står det löpning på schemat.. Tredje dagen jag släpar den här jäkla väskan.. Och sedan har jag bokat grupprum i skolan så att plugget blir gjort. Tur jag har mina vapendragare med mig!

Efter det ska jag åka med Isabella (ni vet hon som bröt benet) till stallet och mysa! Ska bli så härligt! Bra dag helt enkelt!

Var tvungen att sno bilden från Lydia.. Är hon inte söt lille Idus? Ser ut som en reklamfilm!

Av Sara Adolfsson - 17 september 2014 08:08

God morgon! Jag har vart vaken en liten stund redan, ligger "lite" efter med renskrivningarna av föreläsningarna så fick ta en i morse.
Igår gick jag i skolan till typ 14, gick på gymmet och körde lite överkropp (och deeeet var längesedan!!). Och sedan åkte vi till kåren och gick på fiQ. Vi stannade bara en snabbis, sedan åkte jag och Ida hem, pluggade lite och tog och gjorde en tacopaj. Jag behövde lite mera matlådor. Men efter en paj på balkongen med filt över knäna, så kollade vi gårdagens PH avsnitt. Att nått så hjärndött kan vara så kul att följa?! ;)

Idag äre redovisningar av grupparbete i skolan fram till 12. Sedan ska det pluggas pluggas pluggas!! Och kl 17.30 är det spinning ute på Friskis på skolan ned Johanna. Och hon har ju gått och blivit tokig för sedan EFTER det ska vi gå på ett corepass, dubbla tröjor är nedpackade. ;)

OCH idag är det bara en vecka kvar till att Rasmus kommer hit och är här hela helgen. Så glad man kan vara, och vad mycket lättare det kan kännas att gå upp på morgonen då!

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards