sadolfsson

Alla inlägg under september 2014

Av Sara Adolfsson - 15 september 2014 21:47

Det sa bara "SMACK"!! Så var den helgen borta. Skoja inte. Dock den roligaste på länge! På lördagen var det alltså fest. Förfesten va en inflyttningsfest där vi var träd och satt ihopkedjade med varsin kille som skulle föreställa "trädkramare". ;) Så kul!! Och att vi sedan gick som träd till dansgolvet! Så det blev helt enkelt en sen kväll, och på söndagen var det val. Väldigt många timmar blev det. Och kul, men snurrigt på slutet.

Så imorse blev det lite sovmorgon. Men har pluggat hela kvällen känns det som så känns ändå som att det gjorde nytta. ;) och nu senaste avsnittet mistresses! mys!

Av Sara Adolfsson - 13 september 2014 16:52

Pluggat har jag iaf fått gjort! Duktig Sara! Men inte sytt gardiner.. Men det kunde ju vart bättre, men vad gör det om hundra år? ;)

Nu sitter jag iaf hos Johanna och Maria och ska förfesta och äta innan förfesten. ;) Tema reagge/hippie.. ;)

Och igår fyllde Lydia år! Världens goaste paj och sällskap!

Av Sara Adolfsson - 11 september 2014 08:43

NU: Står och väntar på dom andra.
KLÄDSEL: Regnjacka.
I RYGGSÄCKEN: Träningskläder.
FRUKOST: Ägg och avocado på knäckebröd.
EFTER SKOLAN: Ska vi springa och sedan laga mat till puben.
VADDÅPUB: Stor pub ikväll med 150 gäster iom att de från Skara har flyttat hit så blir de inbjudna till VMF ikväll.

Av Sara Adolfsson - 10 september 2014 15:02

Att boka en jävligt tidig tid på ett pass på gymmet. När klockan ringer på morgonen så är det redan försent att avboka. Jag testade detta idag, en riktig hit! NOOOT! Men, väldigt skönt att vara färdigtränad när kl är 7.30

När jag kom hem så röjde jag lite i lägenheten, det ska komma en rörmokare till mig idag så var tvungen att dammsuga upp alla kattsands-kristaller. (Det gör snoront att trampa på dom!) Och plockade lite med allt möjligt. Har sålt lite kläder idag nu när jag bara varit hemma! Så gött! Ska öppna ett eget konto för alla saker jag säljer, så när man kommit upp i ett visst belopp så kan man ju köpa nått annat GRATIS!!!? Kul! Många bäckar små ..

Pluggade lite, fixade lite recept och varor för puben imon. Nu sitter jag på ögonmottagningen på sjukhuset igen. Hoppas dom ska hitta nått denna gång som kan avsluta mitt lidande.. Buuhu!

Sedan ska jag och Ida åka till kåren och göra potatissalladen för imon och gå på visning! Spännande! Ikväll ska jag kopiera upp gamla tentor som mitt fadderbarn ska få. Gött btw när man hade 1,5 fel på immunologitentan!

Biffsalladen från igår! Gott!t

Av Sara Adolfsson - 9 september 2014 07:09

.. är att det inte blir så stor skillnad när man får en vagel.. asså sate vad det spänner i hela ögat! Kommer nog gå med piratlapp idag..
Idag ska vi ha mortionsdag! Jag och Emma ska gå ut, och springa hem tänkte vi! Slutar 12 så då tänkte vi ha träningskläder hela dagen. Gött att ha rört på sig ordentligt redan när man kommer hem!

Sedan ska jag plugga och laga asiatisk biffsallad, är helt spännd för den! Och ikväll är det utbildning för valet på söndag så då ska jag sitta där en stund. :) Thats my day!

Av Sara Adolfsson - 7 september 2014 19:42

Bästa dagen på veckan- ur softnings synpunkt! Sova länge, varm oboy till frukost, lite plugg, hemmagjord pizza, glass och VM. Robin, Lydia, Johanna och Ida var här och kollade ihop med mig. Och asså den pizzan. Det var den bästa jag har ätit! Oregano, Parmaskinka, Soltorkade tomater, Oliver, Mozzaella och ruccola. Asså fyttisatan! BRUTALT!

Och så plockade jag upp lite saker ur förrådet, tagit upp min pluggstol. Så lite nytta har jag allt gjort tycker jag! Och nu skulle jag lägga mig lite i soffan, OCH UPPTÄCKTE ATT DET KOMMIT UT MASSA NYA AVSNITT AV DEN SERIEN JAG FÖLJDE FÖRRA ÅRET! Mistresses!
Så nu ska jag ligga här en stund. ;) Imon är det lång dag i skolan, med föreläsningar på morgonen och labb på eftermiddagen.

Gårdagen var också väldigt rolig! Blev bara så himla trött på kvällen, men så kul hade vi! Inte minst för att jag fick cykla på Robins tävlingscykel nu när min är inlämnad. ;)

Av Sara Adolfsson - 6 september 2014 10:33

Blää, ligger lite fängslad i min egen säng just nu. Lovade att ha två bandmedlemmar sovandes hos mig i natt och dom stensover.. Vad kan man göra då? Har nog blivit ett kilo lättare så jag plockade mina ögonbryn i typ en halvtimme i brist på annat..

Menmen! Gårdagen var fantastisk! Så himla kul! Så skönt att vara igång och träffa alla fina människor. Sittningen var trevlig med BRUTALT god mat, rödvinssås och potatisgratäng är vägen till mitt hjärta!
Och vad kul det vara att stå i baren när det var så mkt folk hela tiden. Men mindre kul senare på kvällen när man behövde börja neka folk.. Jaja! Det hör väl till!

Idag har jag egentligen ganska mycket jag vill/borde göra.
? Borde sy upp mina gardiner så kattskrället inte hänger i dom.
? Borde verkligen plugga massor.
? Måste laga mat.
? Borde åka till kåren och städa ifrån igår.
? Borde gå ner på stan och köpa bläckpatroner.
? Borde packa upp det jag lämnade i förrådet för sommaren..
Äsch vi får se helt enkelt. Ikväll är det dessutom planerat för att vi ska gå på släpp på ULS. Dom har sin sångboksmiddag så vi kanske trillar dit.

Ett glatt believet-bord!

Av Sara Adolfsson - 4 september 2014 21:48

Eller?! Haha! Meningen va att sekten skulle gått ut och ätit men det blev vi sektledare plus några till i vår klass och bara EN amöba! ;) Men så mysigt! Kul att gå ut och äta mitt i veckan. Åt på
den grekiska precis vid ån! Idyll!

Annars var det en ganska luddig dag i skolan med massa diagnostiska metoder för hur man upptäcker virus och jobbat det det på labb typ. Och sedan fick vi göra det själva på labb där vi gjorde en härlig "slurry" av myggor som vi renade fram arvsmassan ut som vi nu har stoppat med friska celler som ska bli infekterade så ska vi kolla på dom nästa vecka igen.. Lite coolt ändå! ;)

Nu på vägen hem fick jag punka på min cykel så måste köra in den imon och laga.. :( Så surt.. Men annars kommer morgondagen bli grym! Längtar!

Fina Caroline och Ida.

Presentation

varmt välkommen. här får du följa min vardag som veterinärstudent. som 21 åring flyttar jag till uppsala från göteborg. får se vart detta slutar..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards